Jak wygląda oferta nartorolek Fischer do łyżwy na bieżący letni sezon? Co proponuje austriacka firma ? Poniżej przedstawimy cztery modele do łyżwy dostępne w tym roku. Są tu modele dla dorosłych, jest także jedna nowość. Zobaczcie jakie mają długości, jakie koła i przede wszystkim ile ważą!
Jeszcze słowo dotyczące prędkości kół. Fischer za cel postawił sobie dopasowanie prędkości jakie osiąga użytkownik na nartorolkach do prędkości osiąganych na nartach. Z mojego doświadczenia wynika, że różnica mieści się w zakresie 1-2 km/h. Czyli jeżeli Wasza średnia prędkośc treningowa oscyluje około 15km/h (przykład) to podobną prędkośc powinniście osiągnąć na nartorolkach. Jednocześnie firma wycofała się z produkcji kół o różnych prędkościach wychodząc z założenia, że nartorolki produkowane przez nich są środkiem treningowym. Tyle tytułem wstępu, przejdżmy do poszczególnych modeli.
Flagowym modelem w grupie nartorolek do łyżwy firmy Fischer jest oczywiście model Speedmax Skate.
Konstrukcja zbudowana w 100% z carbonu jest obecnie najlżejszą nartorolką do łyżwy na świecie.
Firma za cel postawiła sobie osiągnięcie efektu najbardziej zbliżonego do poruszania się na nartach, co nie tylko moim zdaniem osiągnęła w pełni. Nartorolka, dzięki obniżonemu mostowi ma tylko 3,5cm prześwitu co zdecydowanie zwiększa stabilność i prowadzenie. Dodatkową cechą carbonu jest zdecydowanie lepsze tłumienie drgań, co odgrywa niebagatelną rolę szczególnie przy bardziej "ziarnistych" asfaltach.
Podstawowe parametry techniczne:
dłg mostu - 670mm
waga bez wiązania - 700g
waga z wiązaniem - 825g (wiązanie dedykowane to Fischer Rollerski Skate
prześwit - 35mm
kółko - 100x24mm
łożyska - SKF
waga użytkownika - do 95kg
Model Speedmax skate z wiązaniem Fischer Rollerski Skate Turnamic
Kolejny model to NOWOŚĆ w grupie łyżwowych nartorolek Fischer czyli RCS Skate. Model bardzo podobny w kontrukcji do wycofanego już modelu Carbonolite, poprzedniego, przed Speedmaxem flagowca firmy z Ried. Obniżony most podobnie jak w Speedmaxie zapewnia lepszą kontrolę rolki.
Czyli nie carbon, nie aluminium a włókno szklane (fiberglass). RCS to najcięższy model łyżwowej nartorolki Fischer-a. Może opinie o tym modelu podsumujmy krótko, złoty środek pomiędzy w/w technologiami mostów. Czyli jeżeli ktoś nie chce aluminium, a carbon jest za drogi to tutaj mamy model dla niego.
Podstawowe parametry techniczne:
dłg mostu - 670mm
waga bez wiązania - 840g
waga z wiązaniem - 965g (wiązanie dedykowane to Fischer Rollerski Skate
prześwit - 35mm
kółko - 100x24mm
łożyska - SKF
waga użytkownika - do 95kg
Kolejny model to prawdziwy wół roboczy w ofercie austriackiej firmy czyli aluminiowy RC7 Skate. Model produkowany od początku przez Fischer-a, praktycznie nie do zdarcia. Mocna aluminiowa konstrukcja wybacza nawet akrobatyczne ewolucje na krawężnikach... To oczywiście żart, jednak most RC7 jest najbardziej odporny wśród wszystkich modeli Fischera. Jedyne co może się mu stać to rysy na aluminiowym moście. Prześwit większy o pół centymetra, czyli użytkownik biegający na RC7 ma 40mm pod butem. Kółka i łożyska identyczne jak w wyżej wymienionych, jednak RC7 jest krótsza o 50mm, czyli łatwiejsza dla początkujących.
Podstawowe parametry techniczne:
dłg mostu - 620mm
waga bez wiązania - 795g
waga z wiązaniem - 920g (wiązanie dedykowane to Fischer Rollerski Skate)
prześwit - 40mm
kółko - 100x24mm
łożyska - SKF
waga użytkownika - do 95kg
Wreszcie oferta idealna na początek nartorolkowej przygody czyli RC5 Skate. Dlaczego? RC5 to po pierwsze najkrótsza nartorolka w kolekcji Fischera i na najmniejszym i najszerszym kółku (80mmx28mm). Dzięki tym parametrom, początkujący nartorolkarz zdecydowanie stabilniej stoi na asfalcie, krótka szyna także sprzyja panowaniu nad sprzętem. Oczywiście koło o mniejszym wymiarze ( 80mm) jest wolniejsze od popularnych setek, jednak nie o prędkośc na początku chodzi. Z doświadzeń zaprzyjaźnionych instruktorów prowadzących zorganiozowane, grupowe szkolenia wynika, że to najlepszy sprzęt dla wypożyczalni. Wyjątkowo odporne koła są praktycznie nie do zdarcia.
Podstawowe parametry techniczne:
dłg mostu - 590mm
waga bez wiązania - 755g
waga z wiązaniem - 880g (wiązanie dedykowane to Fischer Rollerski Skate)
prześwit - 30mm
kółko - 80x28mm
łożyska - SKF
waga użytkownika - do 85kg
Podsumowując, jeżeli szukacie prędkości na nartorolakch, to Fischer Wam tego nie zaoferuje.
Co w takim razie? Cóż, normalne dwuletnie warunki gwarancji. Dodam, że w takich przypadkach firma nie wyważa otwartych drzwi i jak zgodzi się ze mną te kilka osób, które korzystały z gwarancji nie ma z wymianą żadnych problemów. Niezawodność i bardzo mocne, odporne na ścieranie koła są z pewnością dodatkowym plusem. Polecamy dla tych, dla których trening jest sprawą najważniejszą.
Kuba Cieślar
więcej porad sprzętowych w naszym specjalnym dziale >>> TUTAJ <<<
kace