podmenu

Kocham Biegówki - Porady Sprzętowe

smary narciarskie, brikomaplus

Akademia Briko Maplus cz.X : konserwowanie i wygrzewanie nart biegowych

W kolejnej dziesiątej już Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS napiszę kilka słów o konserwacji nowych (i nie tylko) nart. Dokładniej opiszę zalety wygrzewania swojego sprzętu w kocach grzewczych lub specjalnych „komorach” zwanych potocznie termobagami. Wspomnę również kilka słów o cyklinach i sposobie ich użycia.

Komentarzy: 0

2015-01-13 12:40

Czytaj więcej
ja

TEST: mój wybór na ten sezon to narty Fischer Ultralite Crown i buty RC 3 Combi

Prezentujemy test opisowy zestawu dla biegaczy narciarskich nart na łusce Fischer Ultralite Crown i butów Fischer RS 3 Combi. Testy przeprowadzono na trasach zachodnich w Zakopanem, w czasie zawodów Salomon Nordic Sunday, przez Kubę Cieślara, byłego zawodnika, trenera, związanego z biegami narciarskimi od 40 lat.

Komentarzy: 8

2015-01-13 07:51

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia Briko Maplus cz. IX: jak dobrać smary na niskie temperatury

Za oknem nareszcie spadł śnieg, wprawdzie nie ma go jeszcze dużo natomiast wystarcza na pierwsze wycieczki narciarskie w tym sezonie jak również treningi i być może pierwsze starty w zawodach. Jednocześnie (przynajmniej na południu Polski) towarzyszą nam niskie temperatury. Sprawia to, że musimy zastosować smarowanie na ok -8 stopni oraz świeży ale średnio sypki śnieg. Dobranie odpowiednich parafin poślizgowych oraz smarów odrzutowych na te warunki będzie tematem dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS.

Komentarzy: 0

2015-01-07 19:43

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia Briko Maplus cz.VIII: Niezbędnik biegacza narciarskiego

Wyobraźmy sobie, że wkoło (a przynajmniej na trasie) leży śnieg i wybieramy się na święta/weekend na biegówki. Nie ważne gdzie jedziemy jeśli posiadamy własny sprzęt potrzebujemy również kliku smarów na jazdę, coś na trzymanie oraz klika akcesoriów. W dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS postaram się skompletować weekendowy zestaw serwisowy.

Komentarzy: 0

2014-12-23 09:51

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania Briko Maplus - cz. VII: smary fluorowe

W dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS napiszę o smarach fluorowych, czyli tzw. przyspieszaczach. Już na wstępie zaznaczę, że moje sugestie w artykule mogą okazać się najmniej dokładne z kilku względów. Podstawową każdego smarowania startowego są testy na trasie, dlatego dzisiejsze opisy będą się często pokrywać, a zazębiające się smary są poddawane próbom terenowym. Jeśli liczymy każdą sekundę nieduże znaczenie ma również sposób aplikacji, o którym sporo można przeczytać na stronie sklep.aiconsport.com. Przyspieszacze fluorowe są ostatnim elementem smarowania „na jazdę” i najlepiej sprawdzają się przy wysokich wilgotnościach.

 

Komentarzy: 0

2014-12-09 16:58

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz. VI PARAFINY WYSOKOFLUOROWE

Smary wysokofluorowe, bo o nich będzie dziś mowa w Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS, są najczęściej stosowanymi parafinami startowymi w Polsce. Według producenta najlepiej spisują się w zakresie 60-90% wilgotności powietrza, ja natomiast w krajowych warunkach poszerzyłbym ten zakres od 50 do 99%. Przy wilgotnościach powietrza powyżej 70% lepiej mogą się spisać jedynie proszki i mydełka fluorowe. Parafiny wysokofluorowe mają z angielskiego high-fluor skrót HF, natomiast BRIKO MAPLUS oznaczyło w swoim katalogu te parafiny jako HP3.

 

Komentarzy: 0

2014-12-02 12:33

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz. V PARAFINY NISKOFLUOROWE

Kolejna część akademii smarowania BRIKO MAPLUS będzie poświęcona parafinom niskofluorowym. Smary z grupy LF (lowfluor) lub w nomenklaturze producenta LP2 są używane jako parafina startowa przy średnich wilgotnościach powietrza. Najczęściej wartość wilgotności waha się w granicach 30-60%, choć nie jest to sztywna rama. Zdarzają się dni, w których akurat parafiny niskofluorowe jadą najlepiej,  choć warunki by na to nie wskazywały. Ot taki kaprys pogodowy. LF-y są również stosowane jako drugi podkład pod smary wysokofluorowe.

 

Komentarzy: 0

2014-11-25 08:55

Czytaj więcej
skiman struktura do biegówek

Rozstrzygnięcie KONKURSU Briko Maplus i Skipola! Zwyciężył Kuba Twardowski

Zgodnie z regualminem dzisiaj o godzinie 14.00 zakończyło się głosowanie w naszym konkursie.

Konkurs na temat: "Znaczenie struktur w narciarstwie biegowym" wygrał Kuba Twardowski.

Komentarzy: 0

2014-11-24 13:24

Czytaj więcej
skiman struktura do biegówek

KONKURS: znaczenie struktur w narciarstwie biegowym - WYBIERAMY ZWYCIĘZCĘ

22 października ogłosiliśmy konkurs na temat : znaczenie struktur w narciarstwie biegowym, dzisiaj prezentujemy trzy najlepsze prace nadesłane na ten temat. Kto wygra? Tą decyzję pozostawiamy czytelnikom. ZAPRASZAMY do lektury i do oddawania głosów na najlepsze waszym zdaniem teksty.

Komentarzy: 1

2014-11-20 12:46

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz.IV PARAFINY BAZOWE

W dzisiejszej części akademii smarowania BRIKO MAPLUS będę kontynuował temat związany ze smarami hydrocarobonowymi. Poza opisanymi w zeszłym tygodniu parafinami z serii BP1 na rynku dostępne są również hydrocarbony bazowe. Smary BRIKO MAPLUS Base znajdują zastosowanie głównie jako podkład pod parafiny fluorowe jak również zabezpieczają narty na czas transportu, służą do nasycania parafiną ślizgów nowych nart, jak również po nałożeniu nowej struktury. Oczyszczają narty z zanieczyszczeń, które przylepiły się do zoli w trakcie biegu.

Komentarzy: 0

2014-11-18 07:25

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz.III HYDROCARBONY

W trzeciej części naszej akademii smarowania BRIKO MAPLUS skupię się na podstawowych smarach zwiększających poślizg narty. Parafiny z grupy hydrocarbonowej, bo o nich będzie dziś mowa, zastosowanie znajdują najczęściej jako smary treningowe i podkładowe. Na zawodach wykorzystuje się hydrocarbony jako parafinę startową przy niskich wilgotnościach powietrza (do 30-40%). Używane są też do zabezpieczania nart w czasie transportu.

Komentarzy: 0

2014-11-04 11:42

Czytaj więcej
smary narciarskie, brikomaplus

Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz.II czyli KLISTRY

Druga część Akademii Smarowania Briko Maplus to KLISTRY.

Postaram się przybliżyć technikę smarowania klistrami. W poprzednim artykule pisałem o smarach twardych (TUTAJ), lecz tylko zaznaczyłem w nim, kiedy używamy gripów nie wspominając nic o klistrach. Różnica pomiędzy klistrami i twardymi polega nie tylko na konsystencji smaru, ale głównie na jego właściwościach i zastosowaniu.

Komentarzy: 0

2014-10-28 12:35

Czytaj więcej

Patronujemy - Patronujemy - Patronujemy

Bieg piastów Bieg Podhalański Bieg Jaćwingów Bieg Hetmański 14  lutego 2016 bieg lotnikow

Partnerzy - Partnerzy - Partnerzy

Biegi Górskie Winter Szus Beskidski Cross Tylko igrzyska Biathlon karpacz DZN Projektujemy, zakładamy, aranżujemy i pielęgnujemy ogrody z największą starannością. Szklarska Poręba Jamrozowa Polana Biegówki Bielsko polskie nartorolki partner nordiclife Encyklopedia sportu

Prawa autorskie © skipol.pl

S

k

l

e

p