Kocham Biegówki - Porady Sprzętowe

TEST:Rollspeed 530 R80 Skate [AKTUALIZACJA]
W połowie czerwca włączyłem do swojego treningu bieg na nartorolkach. Rozpocząłem od „łyżwy”. Pierwszy dzień, dlatego nie przebiegłem jakiejś sporej liczby km, również tempo nie było szczególnie szybkie. Po prostu trzeba było przyzwyczaić się do troszkę innego zachowania i prowadzenia nartorolek w porównaniu do biegówek. Wystarczyło że przebiegłem ok. 25km w dość niskiej intensywności i 100% pewność powróciła. Taki luźniejszy trening skłonił do przemyślenia kilku rzeczy związanych z nartorolkami.
2015-06-18 19:52
Czytaj więcej
TEST : nartorolki Rollspeed R29 TryMe/Triki
Model R29 firmy z Supraśla mocno wszedł na rynek. Po ubiegłorocznych testach, jest już w ofercie firmy Rollspeed. Dla kogo jest przeznaczony i jak się sprawdza w praktyce o tym poniżej.
2015-06-11 11:19
Czytaj więcej
TEST:Podsumowanie testu nartorolek Fischer carbonlite skate
Pięć treningów, łącznie lekko ponad 100 kilometrów w różnym terenie i na różnych nawierzchniach asfaltowych, w upale i po deszczu i cały czas z ponad 100kg obciążeniem. Jak sprawdziły się kompozytowe nartorolki Fischera przeczytacie poniżej. Także parę zdań o kasku i okularach Briko.
2015-06-09 13:57
Czytaj więcej
Akademia Briko Maplus cz.X : konserwowanie i wygrzewanie nart biegowych
W kolejnej dziesiątej już Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS napiszę kilka słów o konserwacji nowych (i nie tylko) nart. Dokładniej opiszę zalety wygrzewania swojego sprzętu w kocach grzewczych lub specjalnych „komorach” zwanych potocznie termobagami. Wspomnę również kilka słów o cyklinach i sposobie ich użycia.
2015-01-13 12:40
Czytaj więcej
TEST: mój wybór na ten sezon to narty Fischer Ultralite Crown i buty RC 3 Combi
Prezentujemy test opisowy zestawu dla biegaczy narciarskich nart na łusce Fischer Ultralite Crown i butów Fischer RS 3 Combi. Testy przeprowadzono na trasach zachodnich w Zakopanem, w czasie zawodów Salomon Nordic Sunday, przez Kubę Cieślara, byłego zawodnika, trenera, związanego z biegami narciarskimi od 40 lat.
2015-01-13 07:51
Czytaj więcej
Akademia Briko Maplus cz. IX: jak dobrać smary na niskie temperatury
Za oknem nareszcie spadł śnieg, wprawdzie nie ma go jeszcze dużo natomiast wystarcza na pierwsze wycieczki narciarskie w tym sezonie jak również treningi i być może pierwsze starty w zawodach. Jednocześnie (przynajmniej na południu Polski) towarzyszą nam niskie temperatury. Sprawia to, że musimy zastosować smarowanie na ok -8 stopni oraz świeży ale średnio sypki śnieg. Dobranie odpowiednich parafin poślizgowych oraz smarów odrzutowych na te warunki będzie tematem dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS.
2015-01-07 19:43
Czytaj więcej
Akademia Briko Maplus cz.VIII: Niezbędnik biegacza narciarskiego
Wyobraźmy sobie, że wkoło (a przynajmniej na trasie) leży śnieg i wybieramy się na święta/weekend na biegówki. Nie ważne gdzie jedziemy jeśli posiadamy własny sprzęt potrzebujemy również kliku smarów na jazdę, coś na trzymanie oraz klika akcesoriów. W dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS postaram się skompletować weekendowy zestaw serwisowy.
2014-12-23 09:51
Czytaj więcej
Akademia smarowania Briko Maplus - cz. VII: smary fluorowe
W dzisiejszej Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS napiszę o smarach fluorowych, czyli tzw. przyspieszaczach. Już na wstępie zaznaczę, że moje sugestie w artykule mogą okazać się najmniej dokładne z kilku względów. Podstawową każdego smarowania startowego są testy na trasie, dlatego dzisiejsze opisy będą się często pokrywać, a zazębiające się smary są poddawane próbom terenowym. Jeśli liczymy każdą sekundę nieduże znaczenie ma również sposób aplikacji, o którym sporo można przeczytać na stronie sklep.aiconsport.com. Przyspieszacze fluorowe są ostatnim elementem smarowania „na jazdę” i najlepiej sprawdzają się przy wysokich wilgotnościach.
2014-12-09 16:58
Czytaj więcej
Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz. VI PARAFINY WYSOKOFLUOROWE
Smary wysokofluorowe, bo o nich będzie dziś mowa w Akademii Smarowania BRIKO MAPLUS, są najczęściej stosowanymi parafinami startowymi w Polsce. Według producenta najlepiej spisują się w zakresie 60-90% wilgotności powietrza, ja natomiast w krajowych warunkach poszerzyłbym ten zakres od 50 do 99%. Przy wilgotnościach powietrza powyżej 70% lepiej mogą się spisać jedynie proszki i mydełka fluorowe. Parafiny wysokofluorowe mają z angielskiego high-fluor skrót HF, natomiast BRIKO MAPLUS oznaczyło w swoim katalogu te parafiny jako HP3.
2014-12-02 12:33
Czytaj więcej
Akademia smarowania BRIKO MAPLUS cz. V PARAFINY NISKOFLUOROWE
Kolejna część akademii smarowania BRIKO MAPLUS będzie poświęcona parafinom niskofluorowym. Smary z grupy LF (lowfluor) lub w nomenklaturze producenta LP2 są używane jako parafina startowa przy średnich wilgotnościach powietrza. Najczęściej wartość wilgotności waha się w granicach 30-60%, choć nie jest to sztywna rama. Zdarzają się dni, w których akurat parafiny niskofluorowe jadą najlepiej, choć warunki by na to nie wskazywały. Ot taki kaprys pogodowy. LF-y są również stosowane jako drugi podkład pod smary wysokofluorowe.
2014-11-25 08:55
Czytaj więcej
Rozstrzygnięcie KONKURSU Briko Maplus i Skipola! Zwyciężył Kuba Twardowski
Zgodnie z regualminem dzisiaj o godzinie 14.00 zakończyło się głosowanie w naszym konkursie.
Konkurs na temat: "Znaczenie struktur w narciarstwie biegowym" wygrał Kuba Twardowski.
2014-11-24 13:24
Czytaj więcej
KONKURS: znaczenie struktur w narciarstwie biegowym - WYBIERAMY ZWYCIĘZCĘ
22 października ogłosiliśmy konkurs na temat : znaczenie struktur w narciarstwie biegowym, dzisiaj prezentujemy trzy najlepsze prace nadesłane na ten temat. Kto wygra? Tą decyzję pozostawiamy czytelnikom. ZAPRASZAMY do lektury i do oddawania głosów na najlepsze waszym zdaniem teksty.
2014-11-20 12:46
Czytaj więcej