Logo_MŚ_2021_fot_FIS_Dominik_Berchtold

946 dni przed otwarciem Mistrzostw Świata w niemieckim Oberstdorfie, które odbędą się w dniach 23 lutego-7 marca, organizatorzy zaprezentowali oficjalne logo imprezy. Projekt został oparty na stworzonym już wcześniej na potrzeby tegorocznych MŚ w lotach skoczków narciarskich (styczeń 2018). W dużej literze O symbolizującej miasto-organziatora znajduje się skoczek i biegacz narciarski, a wszystko utrzymane w niebiesko-czerwonej stylistyce.

 

 

Około 300 kibiców pojawiło się na oficjalnej prezentacji logo. Wykorzystano także pochodzących z regionu sportowców: skoczkinię Katharinę Althaus oraz kombinatorów norweskich Johannesa Rydzeka i Vinzenza Geigera, którzy zostali ambasadorami rodzimego wydarzenia. Choć cała trójka w 2005 roku była jeszcze dziećmi, wszyscy pamiętają MŚ organizowane wówczas także w Oberstdorfie. Dwukrotny mistrz olimpijski Johannes Rydzek twierdzi nawet, że zainspirowały go ówczesne sukcesy Ronny’ego Ackermanna i Georga Spaetha.

 

Burmistrz Laurent Mies podkreśla, jak dużo pracy zostało włożone, by ponownie uzyskać prawo organizacji MŚ. Teraz celem jest utrzymanie infrastruktury w takim stanie, by stworzyć perspektywy na wyjątkową sportową rywalizację – teraz  w przyszłości. Starosta Anton Klotz liczy na taki sam entuzjazm kibiców, z jakim wspierali oni zawodników 13 lat temu.  Szef niemieckiej Federacji ma z kolei nadzieję, że podobnie jak 13 lat temu, tak i kolejne mistrzostwa przyczynią się do wzrostu zainteresowania sportami zimowymi, co przysorzy jego rodakom kolejnych zawodników odnoszących sukcesy w przyszłości.

 

KaEn

źródło: FIS     

fot. FIS / Dominik Berchtold